Для з’ясування наявності у словнику дитини прикметників, а також для збагачення прикметникового словника, запропонуйте їй завдання, розраховані на вміння називати ознаки предметів.
- Цурок, сіль, лимон, цибуля (кислий, солодкий, солоний, гіркий).
Якого кольору ці продукти?
- Лимон, апельсин, огірок, помідор, слива, кавун.
Які основні риси характеру у цих тварин?
- собака (вірна, надійна);
- лисиця (хитра, винахідлива);
- заєць (полохливий);
- ведмідь (неспішний, вайлуватий).
Предмет який?
- Запропонуйте дитині назвати якомога більше ознак кожного з перелічених нижче предметів, враховуючи характерні для них ознаки: величину, форму, колір, масу, смак, запах, температуру, матеріал, приналежність.
- Лимон, кавун, кішка, заєць, лисиця, стіл, стрічка.
- Наприклад, яблуко – червоне, велике, кругле, солодке, смачне, пахуче; пальто – шерстяне, м'яке, тепле, в’язане, бабусине тощо.
Що буває?
- Назвати якомога більше предметів, які мають певні ознаки. Наприклад, що буває довгим? (Нитка, стрічка, мотузок, пасок, хвіст, волосся, дорога, річка).
- Що буває круглим?
- Що буває високим?
- Що буває жовтим?
- Що буває холодним?
- Що буває солодким?
- Що буває дерев’яним?
- Що буває глибоким?
Джерело: ЛОГОКЛУБ
Немає коментарів:
Дописати коментар